Jorma Härkönen
Seurasin eilen erästä nettikeskustelua, joka alkoi kysymyksellä, että oletteko kuulleet, että nykyään moni suomalainen ei halua tuoda ulkomaalaista puolisoaan Suomeen asumaan tai edes käymään, koska pelkää jatkuvien rasististen kommenttien loukkaavan häntä. Tästä syntyi pitkä ketju, joka oli kyllä varsin surullista luettavaa. Vaikka me monet ja minäkin toki jaksamme yhä uskoa siihen, että töykeästi, törkeästi ja rasistisesti käyttäytyvät ovat kuitenkin vain vähemmistö, niin silti keskustelijoiden omakohtaisten kokemusten kautta syntyvä kuva on suureksi häpeäksi isänmaallemme, tällä Suomelle.

