Ali Sagal Abdikarim*
Somalialaisena, joka on asunut Suomessa neljä vuotta, minulle Rosa Emilia Clay on erittäin tärkeä esimerkki. Clay oli ensimmäinen afrikkalainen, joka Sai Suomen kansalaisuuden vuonna 1899.
Kaikki tietävät, että Suomessa asuu vähän afrikkalaisia ja afrosuomalasia. Suurin afrikkalaiskansalaistyhmä ovat somalit, noin 10 000 ihmisiä. Lukuun ottamatta Pohjois-Afrikan kansalaisia, afrikkalaisia on Suomessa noin 31 000.
Lehden pääset lukemaan tästä linkistä.
Suomi on monelle meistä kotimaa, jossa lapsemme elävät ja käyvät koulua. Kiitos Claylle, emme ole ihan muukalaisia Suomessa.
Continue reading “Otavan Sanomat: Sankarini Rosa Emilia Clay”

