Fozia Mir-Ali*
Minä olen syntynyt Iranissa, mutta tunnen itseni afganistanilaiseksi ja vähän suomalaiseksi.
Olen asunut Hirvensalmella, joka on pieni kylä lähellä Mikkeliä, noin 3 vuotta. Tulin Suomeen suoraan Iranista äidin, kahden veljeni ja kahden siskoni kanssa.
Muistan hyvin sen päivän, kun muutimme Suomeen. Se oli helmikuussa ja tosi kylmä päivä. Ulkona oli -30°C!
Monella ihmisellä on vain yksi kotimaa, mutta minulla on kolme. Tämä ei ole paha asia, mutta se herättää paljon kysymyksiä sisälläni. Minne kuulun? Mistä kotimaasta tykkään eniten? Mikä niistä vaatii minulta eniten huomiota?
Continue reading “Otavan Sanomat: Oma kulttuuri ja uskonto ovat tärkeitä”
